Skardsberget, Orkdal 100 pf (10.01.2016)

Ascents Skardsberget (382m) 10.01.2016
Visits of other PBEs Kjellgarden (220m) 10.01.2016

Tok av fra E39 på Vormstad mot Hoston og kjørte opp bakkene. På toppen av bakken tok jeg til venstre inn på vei (ikke skiltet) og fulgte denne til Kjellgården der jeg parkerte ved ett lite rødt hus med blå dør på høyre side som var skiltet med TØ 129 Kjellgården, Kjellgarden. Jeg spurte i huset om det var greit at jeg parkerte der, og det var det heldigvis, for det var ikke mange alternativer å parkere på her annet enn i gårdsplassen til folk. For å få en litt lengre tur så gikk vi først langs veien østover og oppover til Frammigard der gikk inn til venstre på en traktorvei som gikk over ett jorde. I enden av veien fulgte vi en vei østover merket med Kråkdalen. Denne gikk etter hvert over til en sti som gikk til dalen rett vest for Skardsberget. 400 meter fra toppen av Skardsberget var det ingen sti som gikk i rett retning lengre så nå var det bare å la gpsen vise vei til topps der det var ett tre med en slags mast montert i toppen. Ikke noe særlig utsikt å skryte av med unntak av trær. Brukte en liten time til toppen. Gikk på piggsko da det var minimalt med snø, med unntak av de siste fire hundre metrene der det var litt snø. Gikk samme vei tilbake til Kråkdalen, men så fulgte vi en traktorvei ned som gikk til det vi hadde parkert bilen, mye kortere enn omveien om Framigard som vi gikk. Brukte totalt 1 time og 25 min på turen. Shogun og Teis var med.