Røysdalsnuten og Blomtjønneggin (17.07.2021)

Ascents Blomtjønneggin (1,231m) 17.07.2021
Grimaren (1,169m) 17.07.2021
Grimaren Øst (1,188m) 17.07.2021
Røysdalsnuten (1,291m) 17.07.2021
Røysdalsnuten S (1,213m) 17.07.2021
Visits of other PBEs Grimås parkering (770m) 17.07.2021

Startet dagen med og pakke tursekken og gå bakkene oppover mot Grimaren, var endel hytter oppover her. Fulgte en umerket sti som gikk rett opp til utkikkspunktet på Grimaren, ganske bratt så måtte bruke hendene endel oppover. Videre på sti til Grimaren øst og mot Årstaultjønni. Fulgte merket sti hele veien opp til Røysdalsnuten. Ned i dalen mot Røysdalsnuten syd gikk jeg bratt ned siden, var noe som lignet tråkk enkelte plasser nedover. Peilet meg inn på en sti jeg så langs Kvitbekk og fulgte en bratt renne nedover, her fant jeg merking, bjelle og kjeven til en sau... har nok ligget her noen år. fulgte stien ned til Tjorbuvannene og videre på stier og terreng mot Blomtønneggin, flott topp og masse sauer. Det blåste mye også så ble ikke lenge her oppe. Endte med og ta litt feil veivalg ned herfra så endte ved Tjorbu før jeg skjønte at jeg kunne kommet inn på stien lengre ned raskere... men flott og gå her oppe så litt lengre tur gjorde ikke så mye :) Fulgte sti forbi Gråntjønn og tvitjønnan. ved Øvre Tvitjønnan var det 8 telt satt opp langs vannet. Når jeg nærmet meg de øverste hyttene var det en benk ved utkikkspunkt hvor jeg satte meg og tok en siste pause før jeg ruslet ned til bilen.