Archivo - fecha
Archivo - actividad
-
Ciclismo (10)
- Ciclismo mixto (4)
-
Excurción de esquí (27)
- Esquí de fondo (25)
-
Senderismo (27)
- Caminata (1)
- Senderismo (9)
- Senderismo de montaña (11)
- Viaje por carretera (5)
Amigos de Peakbook
Kommunetopp i Øyer og et par topper til
- Fecha:
- 04.11.2019
- Tipo de excursión:
- Senderismo de montaña
Gjøranfisen og Svarttjernkollen
- Fecha:
- 28.10.2018
- Tipo de excursión:
- Senderismo de montaña
- Duración:
- 5:13h
- Distancia:
- 14.0km
Soleibotntinder
- Fecha:
- 04.07.2018
- Tipo de excursión:
- Senderismo de montaña
- Duración:
- 7:47h
- Distancia:
- 10.2km
Bitihorn
- Fecha:
- 08.10.2017
- Tipo de excursión:
- Senderismo de montaña
- Duración:
- 3:25h
- Distancia:
- 9.0km
Store Smørstabbtinden, Storbreatinden og Veslbreatinden
- Fecha:
- 22.08.2017
- Tipo de excursión:
- Senderismo de montaña
- Duración:
- 9:05h
- Distancia:
- 15.8km
Digerronden og Midtronden Vest
- Fecha:
- 31.07.2017
- Tipo de excursión:
- Senderismo de montaña
- Duración:
- 7:55h
- Distancia:
- 13.7km
Hamar og Åmots høyeste
- Fecha:
- 12.10.2016
- Tipo de excursión:
- Senderismo de montaña
- Duración:
- 5:19h
- Distancia:
- 15.3km
Veslepiggen i strålende høstvær.
- Fecha:
- 19.09.2016
- Tipo de excursión:
- Senderismo de montaña
- Duración:
- 6:57h
- Distancia:
- 14.1km
September 2016 har vært en sommermåned med over 20 grader de fleste dager på Østlandet. Det har også vært varmt i fjellet, så jeg måtte få til en tur over 2000 meter før vinteren kom. Mandag 19. september meldte Yr tåke fra morgenen, men klarvær på Galdhøpiggen utover ettermiddagen. Da bestemte jeg meg for å gå til lillebroren Veslepiggen og dro fra Hamar klokka ett på natta (dårlig døgnrytme). Kjørte gjennom bommen før Juvasshytta og tok av på en liten vei hvor jeg parkerte og sov bak i bilen. Satte på vekking klokka tolv.
Da jeg våkna var det skyet oppover mot Juvasshytta, men i motsatt retning var himmelen blå. Kjørte opp de siste bakkene og hadde egentlig tenkt å parkere ved skisenteret, men veien dit var stengt. Gikk fra Juvasshytta kvart på ett i shorts og hettegenser >>>
Førstemann på toppen!
- Fecha:
- 03.10.2015
- Tipo de excursión:
- Senderismo de montaña
- Distancia:
- 14.0km
Dro fra Hamar halv seks for å gå fjelltur i Vællers. Parkerte ved innkjøringen til Tronhus og ruslet avgårde rett før klokka åtte. Sola hadde såvidt stått opp og det var to kuldegrader og klarvær. Isen hadde lagt seg på noen små dammer. Tok av stien ved Tronhus og fulgte den opp på fjellet og forbi Solskiva, hvor jeg valgte en mindre sti gjennom myra. Gikk for det meste greit, men litt bløtt og krevende et par steder. Endte opp ved Nedre Djuptjernet ved foten av Djuptjernkampen og fulgte en mindre T-merket sti mot toppen. Klarte riktignok å miste denne stien, så da "klatra" jeg strake veien opp mot toppen hvor jeg omsider fant igjen hovedstien. Skrev meg inn i boka som førstemann denne dagen.
Fulgte hovedstien tilbake og tok en tur oppom Solskiva. Ganske enkel topp >>>


