Archivo - fecha

Amigos de Peakbook

Listas obtenidas

Kommunetopp i Øyer og et par topper til

Fecha:
04.11.2019
Tipo de excursión:
Senderismo de montaña
Mapa    

Geite og Rundhøe

Fecha:
27.08.2019
Tipo de excursión:
Senderismo de montaña
Mapa    

Gjøranfisen og Svarttjernkollen

Fecha:
28.10.2018
Tipo de excursión:
Senderismo de montaña
Duración:
5:13h
Distancia:
14.0km
Mapa    

Soleibotntinder

Fecha:
04.07.2018
Tipo de excursión:
Senderismo de montaña
Duración:
7:47h
Distancia:
10.2km
Mapa    

Bitihorn

Fecha:
08.10.2017
Tipo de excursión:
Senderismo de montaña
Duración:
3:25h
Distancia:
9.0km
Mapa    

Store Smørstabbtinden, Storbreatinden og Veslbreatinden

Fecha:
22.08.2017
Tipo de excursión:
Senderismo de montaña
Duración:
9:05h
Distancia:
15.8km
Mapa    

Digerronden og Midtronden Vest

Fecha:
31.07.2017
Tipo de excursión:
Senderismo de montaña
Duración:
7:55h
Distancia:
13.7km
Mapa    

Hamar og Åmots høyeste

Fecha:
12.10.2016
Tipo de excursión:
Senderismo de montaña
Duración:
5:19h
Distancia:
15.3km
Mapa    

Veslepiggen i strålende høstvær.

Fecha:
19.09.2016
Tipo de excursión:
Senderismo de montaña
Duración:
6:57h
Distancia:
14.1km

September 2016 har vært en sommermåned med over 20 grader de fleste dager på Østlandet. Det har også vært varmt i fjellet, så jeg måtte få til en tur over 2000 meter før vinteren kom. Mandag 19. september meldte Yr tåke fra morgenen, men klarvær på Galdhøpiggen utover ettermiddagen. Da bestemte jeg meg for å gå til lillebroren Veslepiggen og dro fra Hamar klokka ett på natta (dårlig døgnrytme). Kjørte gjennom bommen før Juvasshytta og tok av på en liten vei hvor jeg parkerte og sov bak i bilen. Satte på vekking klokka tolv. Da jeg våkna var det skyet oppover mot Juvasshytta, men i motsatt retning var himmelen blå. Kjørte opp de siste bakkene og hadde egentlig tenkt å parkere ved skisenteret, men veien dit var stengt. Gikk fra Juvasshytta kvart på ett i shorts og hettegenser >>>

Mapa    

Førstemann på toppen!

Fecha:
03.10.2015
Tipo de excursión:
Senderismo de montaña
Distancia:
14.0km

Dro fra Hamar halv seks for å gå fjelltur i Vællers. Parkerte ved innkjøringen til Tronhus og ruslet avgårde rett før klokka åtte. Sola hadde såvidt stått opp og det var to kuldegrader og klarvær. Isen hadde lagt seg på noen små dammer. Tok av stien ved Tronhus og fulgte den opp på fjellet og forbi Solskiva, hvor jeg valgte en mindre sti gjennom myra. Gikk for det meste greit, men litt bløtt og krevende et par steder. Endte opp ved Nedre Djuptjernet ved foten av Djuptjernkampen og fulgte en mindre T-merket sti mot toppen. Klarte riktignok å miste denne stien, så da "klatra" jeg strake veien opp mot toppen hvor jeg omsider fant igjen hovedstien. Skrev meg inn i boka som førstemann denne dagen. Fulgte hovedstien tilbake og tok en tur oppom Solskiva. Ganske enkel topp >>>

Mapa