Samnanger: Krånipa (07.11.2023)

Start point Nordre Skulstad (338m)
Endpoint Samme (338m)
Ascents Krånipa (706m) 07.11.2023 11:13

Parkering: Nordre Skulstad. Plass til en 7-8 biler. Idag var jeg nr 2.

Ved Dam Skulstadvatnet. Dette er det eneste skiltet som peker mot Krånipa.

God vei langs Skulstadvatnet. Fant ingen sti mot Krånipa. Fulgte veien litt for langt og fikk et stifritt strekk før jeg fant tilbake til stien.

Her er jeg tilbake på stien til Holmavatnet. Krånipa oppe til høyre.

Holmavatnet, eller det som var igjen av det. Fant en god sti som gikk i riktig retning, oppover altså.

På ca 570 m. Her går stien på en voll som er laget for å lede noen bekker ned til Holmavatnet. Vollen fortsatte flere hundre meter oppover, med god sti oppå. Stien fortsatte helt til vannskillet mot Samnangerfjorden.

På ca 660 m. Opp her var det et lite parti med ingen/dårlig sti. Stien kom seg oppover mot toppen.

På toppen. Utsikt mot Hananipa.

På vei nedover. God sti som jeg fulgte helt ned til Skulstadvatnet. Ganske så bratt enkelte steder.

Nede på veien langs Skulstadvatnet. Ikke så lett å se stien som tar av her. På vei oppover overså jeg den fullstendig.
Ser en bort i fra feilnavigeringen på vei oppover, gikk jeg nesten hele turen på sti. Minst 95%, tenker jeg.