Voss: Kvanndalstølen (16.05.2022)

Start point Kvanndal fergekai (17m)
Endpoint Samme (17m)
Visits of other PBEs Kvanndalsstølen (570m) 16.05.2022 09:58

Stier: T-merket grusvei og sti opp til stølen. Det jobbes med å lage sherpatrapper i stien.
Trappene blir trolig helt ferdige i år, 2022.

På grusveien. Oppe der et sted ligger stølen. Veien/stien fortsetter innover dalen.

Her krysser stien elven på en bro. Ser at det er mulig å fortsette innover på denne siden og over til Folkedal. En annen gang kanskje.

Har forsert de første trappene og er inne på en flatt parti før trappene tar til igjen.

Haugane. Utsikt nedover dalen. Sist jeg var her stoppet trappene her.

Sherpatrappene, byggetrinn to.

Mer trapper. Det dukket opp en snøflekk, gitt.

Enda mer trapper og enda mer snø. Noen av trinnene er dekket av snø og jeg må ut på siden for å komme forbi.

Kvanndalsstølen. Siste biten gikk stort sett på snø. Den var hard og grei å gå på, men mye av stimerkingen var ikke synlig. Klarte å følge stien sånn noenlunde. Dette var nok litt for tidlig på året for denne turen, ja.

Utsikt mot Oksen og enda mer snø.