Voss: Grodjuvnuten + 1 (25.06.2021)

Start point Rjoandalen bom (643m)
Endpoint Samme (643m)
Ascents Grodjuvenuten (1,240m) 25.06.2021 11:03
NV av Grodjuvenuten (1,300m) 25.06.2021 12:26

Parkering :Plass til noen biler ved bommen.
Rødt flagg ved bommen, noe som varselet om militær aktivitet innenfor. Jeg regnet mer at jeg ble stoppet hvis jeg kom for nær.

Langs veien. Grodjuvnuten i senter. Jeg tok sikte på den grønne stripen som gikk lengst opp.

På toppen av den grønne stripen. Utsikt utover Rjoandalen. Videre var det mye trasking i ur, løs ur. Måtte passe på å sette foten på steiner som virket stabile.

Grodjuvnuten. Utsikt oppover Rjoandalen.

Mot topp 1300. Mer ustabil ur i vente.

Topp 1300 i sikte. Prøvde å gå mest mulig på fast fjell. Uren var stadig like ustabil.

Topp 1300. Utsikt mot nord.

Utsikt ned i Grodjuvet. Så ut til å være greit å komme seg ned her.

Vel nede i Grodjuvet. Topp 1300 midt i bildet. Ikke overraskende, mye løs ur nedover her også. Jeg holdt meg på høyre siden av elven da jeg var usikker på om jeg kunne krysse elven for å komme over til grusveien lenger nede i dalen. Det kunne jeg spart meg. Det siste grusveien gjorde før den stoppet, var å krysse elven på en betongbro.

Mulig jeg har nevnt det før, her var det mye løs ur. Vær forsiktig!