Etne: Rauddalsnuten (29.09.2017)

Endpoint Samme (86m)
Ascents Rauddalsnuten (1,021m) 29.09.2017 12:55
Visits of other PBEs Hellaug (275m) 29.09.2017 16:04

Stier: Grusvei opp til og litt langs Hellaugvatnet. Ved en rød hytte tar en sti av mot sør. Denne går opp til T-stien som går til Blomstølen. Etter å ha krysset T-stien traff jeg på en vardet sti som jeg fulgte til ca 800 moh. Etter det var det kun enkelte tråkk til jeg kom ned på T-stien igjen. Fulgte T-merking tilbake til bilen.

Ved den røde hytten ved Hellaugvatnet. Her slutter skogsveien og stien begynner. Stien går opp til V'en i horisonten. Det er ikke noe skilt som hindrer bilkjøring opp hit, men med mindre en har en bil av merket John Deere, bør en la være.

På ca 800 moh. Her tok vardene en mer østlig retning og jeg forlot stien. Toppen er litt til venstre for varden.

På toppen ved trigpunkt og varde. Utsikt mot nord. Selve toppunktet lå noen meter mot sørøst. Har rettet plassering og høyde i PB.

På vei nedover. Her var det endel stup som måtte unngås før jeg kom ned på T-stien. Finnes helt sikkert en bedre rute ned enn min.

Pust i bakken på 490 moh. Vannet som skimtes lit til høyre er Fitavatnet. Toppen i bakgrunnen er Frettshovda.