Ullensvang: Torsnuten forsøk #1. (21.07.2017)

Start point Start Pilgimsvegen (598m)
Endpoint Samme (598m)

Stier: Det er to merkede stier i dette området. Pilgimsvegen som jeg fulgte fra start og Buførevegen som jeg tok nedover.

Pilgrimsvegen ca 750 m. Det ser ikke så bratt ut på bildet men det er det. Stien går rett fram til fjellveggen midt i bildet og dreier så til venstre.

Ove tregrensen. Det flater litt ut. Stien opp her er bratt og jeg måtte klyve enkelte steder. Utsikt nedover Krossdalen.

1400 m. Her snudde jeg. Det blåste, det regnet og tåken skjulte toppen et sted der framme. Skikkelig utrivelig. Hadde vel en god time igjen til toppen.

På ca 1400 m på vei ned. Nå var tåken blitt tettere. Glad jeg snudde.

Langs Buførevegen på ca 1250 m. Jonstein rett fram. Buførevegen går rundt Jonstein. Jeg tok av fra denne på ca 1150 m og fulgte en tildels merket sti ned til Skarvabotnen.

Skarvabotnen. Her slutter anleggsveien. Den er stengt med bom nede ved Botsvatnet. Nå sluttet det å regne. Den regnbygen varte i fire timer.