Etne: Bordfjellet, Krokavassnuten og Kvannenuten (04.06.2017)

Start point Skarstølen parkering (481m)
Endpoint Samme (481m)
Ascents Bordfjellet (926m) 04.06.2017 11:52
Krokavassnuten (930m) 04.06.2017 13:36
Kvannenuten (973m) 04.06.2017 14:35

Parkering Skarstølen kr 40.
Jeg studerte Yr.no og fant ut at det denne dagen skulle være oppholdsvær i Etne.
Det stemte, bortsett fra en liten regnbyge.
Men så var det den tåken, da.

På ca 700 moh opp mot Bordfjellet. Tåken var tjukk og jeg kunne bare se en T om gangen.
T-stien fulgte ikke stien på kartet, så her gjaldt det å passe på.

Bordfjellet. Ikke mye utsikt her. Balte litt med å finne toppen. Det var mange stier her og jeg valgte ikke den riktige. Videre inn til foten av Krokavassnuten var navigeringen vanskelig.
Tåke og mye snø gjorde at jeg mistet T- stien flere ganger, for så plutselig finne den igjen.

Krokavassnuten. Ikke mye å se her heller. Fant ikke noen sti opp eller ned her.

Kvannenuten. Tåken har lettet litt og jeg kan skimte terreng mer enn 50 m unna. Slet litt med oppstigningen her. Måtte klatre på et parti på vei opp, men fant en bedre vei ned med kun klyving.

Tåken letter! Krokavassnuten til høyre og Kvannenuten til venstre med noe tåke igjen på toppen.

Endelig litt utsikt. Vannet er Lykilsvatnet.