Ulvik: Skorafjell 2. forsøk (04.09.2016)

Start point Bom Solsævegen (346m)
Endpoint Samme (346m)
Ascents Skorafjellet (1,583m) 04.09.2016 12:33

1. forsøk gikk slik: Ulvik: Rundt Solsævatnet.
Denne dagen var det også tåkete, men nå var jeg helt sikker på at den ville lette.

Stier: God sti nesten opp til Øvre Skår, (Mistet stien). Videre enkelte tråkk, ingen sammenhengende sti.
Siste 200 høydemetrene mot toppen gikk i tildels rotete og utfordrene terreng. Rene labyrinten.

Fikk ikke lagret turen før nede ved hovedveien. Tidsbruk og km er basert på ankomst til bilen.

Morgenstemning ved Solsævatnet.

På 1200 m.

Utsikt mot sør fra utsiktsvarden ca 100 m fra toppen. Hårteigen i det fjerne.

Var innom alle 3 toppuktene over 1580 m. Dette bildet er fra det nordligste med utsikt mot de 2 andre. Målte det sydligste (med den store varden) til å være den høyeste med 1 meter.
Fra syd til nord var tallene: 1283 - 1281 - 1282. Dette er omtrent dødt løp. Ikke godt å si hvilken som er høyest.

Fra nedoverturen. Mange snøfonner gjorde deler av nedturen lett.

Mot Vassfjøra.

Skorafjellet i Ulvik

Written by knutsverre 04.09.2016 21:45

Fine bilder, men det høres ut som en slitsom tur. Anbefaler skitur fra Mjølfjell til Skorafjell - en flott tur med fine nedrenn som kan varieres og som jeg har gått mange ganger!

Sv: Skorafjellet i Ulvik

Written by Runemb 05.09.2016 19:09

Slitsom men flott tur. Tar du min tur blir det som å bestige en helt ny topp. Vil anbefale turen litt tidligere på året, slik at det er flere snøfonner du kan gå på. Midt i juli kanskje?