Lønskollen på lavgir (19.03.2022)

Ascents Lønskollen (307m) 19.03.2022
Visits of other PBEs Lønskollen p-plass (100m) 19.03.2022

Utrolig lenge siden jeg var oppå her, og siden jeg må jobbe hele søndagen var lørdagen tiltenkt en sløvetur. Lønskollen er en perfekt topp å bare sløve på......
Turkompis meldte seg raskt på da "sløvetur" definitivt tilhører mer i hans segment ;-)
Vel, møtte Tommy utafor potittlageret og gikk rolig oppover sti før undertegnede gjerne ville ut av sti....det kom jo som ei stor bombe....så oppover flotte, til tider klyvebratte lier før vi runda utsiktspunktet i sør. Her var det allerede to karer fra Tønsberg DNT som hadde overnatta i hengekøye, preika litt med de før vi fant ei plass nede i sollia å sløve på.
Mekka filterkaffe med splitter nytt kaffekoppfilter....dæven det funka bra, herlig fersk nytrukken kaffe, en liten sjokkis etterfulgt av en god snus før jeg entret inn i komaland.
Da jeg vandret ut av lett komatilstand ser jeg Tommy der borte i "sin egen li" sitte å lese ett eller annet og kødder med at "Nå får du legge fra deg Finansavisen gammer'n"....hehe...så viser det seg at han faktisk sitter og leser Finansavisen.....makan!!
Vel, jeg driter i Finans og gikk rett tilbake til apatisk tilstand....dæven som sola varma i dag og godt med liv i småfugger'n attpå....rett og slett en herlig sløvedag ute i skauen!
Etter langt om lenge ble det klart for retur. Valgte en litt mer vestlig rute ned enn opp....GPS'en konka ut selvfølgelig...ned ulendte, lett kronglete og urete skar før vi endte opp på potittlageret.
Fikk Tommy til å sjekke aksjekursutviklinga på potittlageret.....og valgte å spare de penga :-)