Småtopper på Åsta Vest (13.09.2023)  4

Nord for Trolldalsroa (543m) 13.09.2023 10:20
Vårsæterberget (426m) 13.09.2023 10:20

Påfyll på lista pf-10 Åmot

Disse småtoppene gir ofte ikke den helt store toppfølelsen, men man kommer seg ut, og blir kjent i kommunen sin. Jeg parkerte i et nedlagt grustak like ved Posttjernet.

Det tok ikke lang tid før jeg fant Traktkantareller
Toppen Nord for Trolldalsroa kan skimtes fra en hogstflate. Hogstflater er det mange av i dette området. Dette området er veldig gjennomhogd, og bærer preg av intensivt skogbruk
Når man får unna litt skog, så blir utsikten så flott atte.... Her fra toppen Nord for Trolldalsroa
Opp til Djupdalsberget NV er det til og med hogd flott vei...
På selve topen har de også hogd...
På Djupdalsberget har det også blitt hogd, flott utsikt når denne fæle skogen blir borte..
Stor fugl i lufta

Det var ikke den helt store turen med mange hogstflater og mye monoton skog. Det hører med til historien at noen dager etterpå jeg var sikker på at jeg hadde lagt igjen fotoapparatet mitt i skogen. Jeg kunne ikke finne det hjemme. Jeg måtte ta deler av turen på nytt. Riktignok kjørte jeg på skogsbilveiene som slynger seg omkring i området. Jeg brukte sporloggen, men fant det ikke.. Etter å ha brukt en halv dag på leting dro jeg hjem. Senere på dagen fant jeg det hengende i gangen under ei jakke...