Gråhøgda og vesle Nehatten (06.01.2021)  6

Gråhøgda (1,193m) 06.01.2021 12:26
Vesle Nehatten (1,222m) 06.01.2021 14:32
Visits of other PBEs Gråsjøen vinterparkering (962m) 06.01.2021 10:29

Nok en flott dag i fjellheimen

Vi hadde sjekket værmeldingen og på Gråsjøen var det meldt 13-14 minus. På turen oppover lå temperaturen på ca minus 23, så vi var spent på hvordan dette skulle bli. Mens vi steg opp mot parkeringsplassen, så steg også temperaturen. Da vi parkerte var det 13 minus. Vi hadde en fantastisk flott dag. På toppen av Gråhøgda spiste vi mat og kaffe. Det ble ikke bål i dag, men det tar vi igjen. Temperaturen var fin, og det var så og si vindstille, det er ikke man opplever det i fjellet.

Turen i går fikk terningkast 6, denne burde da ha terningkast 7. Det spørs om jeg ikke må nedjustere turen i går til terningkast 5.. ;-)

Arne drar i veien fra start. Legg merke til de kraftige stavtakene, det spruter snø fra kraftkaren
Vi sklir ut mot hvite vidder og topper
Gråsjøen i bakgrunnen. Vi kom ned der sola står opp
Gråhøgda i siktet
Rondane bader i sol
Vi nærmer oss toppen på Gråhøgda, Rondane i bakgrunnen til høyre
Rondane til venstre og Storsølen/Alvdalssølen til høyre
Selfie på toppen av Gråhøgda
Siste topp for dagen. Arne synes som en liten prikk til venstre på bildet
Arne kjenner de siste solstrålene varmer
Arne på vei ned fra Nehatten. Det var supert føré, men vi lot kortfellene være på hele veien så den helt gode gliden ble det ikke.
Vi er på vei tilbake til utgangspunktet. Den islagte Gråsjøen kan skimtes til venstre for den snøbedekte steinen
Før vi kom til Gråsjøen måtte vi gå over en slags vidde som aldri tok slutt
En slags blåtime mens vi gikk over Gråsjøen