Høgesyn - koselig liten rusletur (15.08.2014)

Ascents Høgesyn (900m) 15.08.2014
Visits of other PBEs Høgesyn p-lomme (680m) 15.08.2014
Høgesyn rute fra sør (680m) 15.08.2014
Høgesyn utsiktspunkt (730m) 15.08.2014

Etter to dager med migreneanfall måtte jeg bare ut en liten tur, selv om en ny "runde" tydelig var på vei. Et av Nord-Aurdals turmål i kampanjen "Sommervandring" ble plukket ut. Parkerte på stor p-lomme rett ved rv 51 over til Gol. Her var det turmål-skilt også, så det var tydelig at jeg var på rett sted. Været var meldt brukbart for formiddagen, så jeg labbet snart i vei. Lett og tørr rute dette, kunne gått i joggesko.
Passerte snart et utsiktspunkt og videre masse sauer. Etter over 2 km ble jeg noe utålmodig og måtte opp med gps-en for å sjekke. Jo da, på rett vei. Etter 2,7 km tok stien av (skiltet) og tok meg lett opp og delvis rundt toppen i nord. Her var det hogd, og det var bra; for da ble det utsikt. Kassa med boka i var like før toppunktet.
Snaue 45 min opp i rolig og middels tempo.

Utsyn over fjorden.
Mot Fodnes i nord.

Rundt 40 min tilbake samme vei, og nå kikket sola for alvor fram!