Lammanuten i ekspressfart (02.08.2014)

Characteristic Jogging
Ascents Lammanuten (630m) 02.08.2014

Med et elendig værvarsel for morgendagen (som ville bety hviledag), var det ingen grunn til å spare på kreftene denne kvelden. De tre kommunetoppene tidligere i dag hadde ikke kostet all verdens med energi, så jeg parkerte på den digre grusplassen og tok med meg minimalt i en liten sekk. Satset på joggesko - og det fungerte ikke verst, da det var ganske tørt i marka.

Krysset først bekken, og gikk ganske hardt oppover grusveien og innover merka sti. Noen hopp og sprett over et mindre myrete område, for å unngå å bli våt på beina. Så tørr og fin sti opp ryggen til topps - der det blåste litt. Nådde toppen på 1:10 uten å løpe, men hadde holdt litt igjen på farta pga varmen og frykt for å få migrene.

Noe disig denne varme dagen; ser ned fra toppen mot Bordalen - der man kommer opp.

Tok noen bilder og drakk litt energidrikk, men satte nå opp en formidabel fart ned igjen, da det var blitt litt kjøligere idet sola forsvant. Jogga store partier, og nådde bilen på drøyt tre kvarter.

Akkurat 2 timer på tur totalt - og svært godt med en kattevask i bekken like før bilen. Overnatta like så godt i bilen på denne plassen, da det var greit med rennende vann like i nærheten når en skal koke seg mat på stormkjøkken.