Bjødnastigen igjen (!) med motorsag! (31.07.2014)

Visits of other PBEs Bjødnastigen (350m) 31.07.2014
Skardelvi - fossefall (710m) 31.07.2014
Skardsbakkan (315m) 31.07.2014

Ny skautur i dag, da jeg absolutt vil ha med meg den fossen jeg hadde lest om på infoskiltet i går. Parkerte ved Sundvoll bru, og sykla til stistart for Bjødnastigen. Her hadde jeg en sekk plassert, som var urimelig tung pga motorsag i sekken! Rydda en del underveis, da det trengtes, og særlig noen store trær som var falt over stien oppe ved Barbroskør. Fin trim å bære en motorsag i hånda oppover brattbakkene her!

Etter 2,5 t var jeg oppe ved Bjørnaholvannet, og skrev meg inn i boka i kassa her. Tok en god pause, da jeg var bra kjørt i både armer og bein! Idyllisk plass!

Rusla så ned Skardsbakkan, som opplagt var den beste returruta. Tok en avstikker innom fossen her, men denne er nok mer imponerende tidligere i sesongen. Brukte en snau time ned i rolig gange.

Fossen er nok mer imponerende tidligere i sesongen.