Bjødnastigen mm - trimtur (30.07.2014)

Ascents Øst for Bjørnaholtjernet (901m) 30.07.2014
Visits of other PBEs Bjødnastigen (350m) 30.07.2014
Bjødnastigen variant (820m) 30.07.2014

Endelig virket knærne og kroppen ellers fullt ut restituert, og gnagsåra på begge beina hadde forsvunnet, så jeg vågde meg ut på en trimtur. Ville tracke Bjødnastigen, og fant ut at både sti og merking har blitt rustet opp siden sist jeg var i området. Må visst opp en tur til, da det anbefales å gå ned Skardsbakken, der nærkontakt med en relativt ukjent foss finner sted.

Jeg utforsket i stedet en sti nord for Bjørnaholtjernet, og stakk oppom høyde 901 m øst for dette; nå opprettet og kalt Øst for Bjørnaholtjernet. Lite utsikt fra toppen. Fullførte runden rundt dette fjellet, og kom inn på Bjødnastigen for andre gang.

Jogga så bortover skogsveier og litt nedover Liastølsvegen, der jeg hadde kjørt opp en sykkel tidligere på dagen, for å spare tid og knær. 2:10 hit. Trillet så omtrent helt tilbake til bilen.
2,5 t på tur, men litt i varmeste laget for skogstur i dag.
Det ble en kombinasjon av joggetur, rask fottur og sykling.

Like etter det bratte punktet er det hogd, for å gi folk litt mer utsikt. Mot Aurdal.