Snøvassing til Olavsbu (25.06.2014)

Start point Leirvassbu (1,415m)
Endpoint Olavsbu (1,445m)
Visits of other PBEs Leirvassbu (1,410m) 25.06.2014
Olavsbu (1,440m) 25.06.2014

Etter gårsdagens tur, Semeltinden og Urdadalsryggen - artig klyving og etter en natt med spysjuke (ant. pga noen mugne blåbær (!) på kvelden - tilbud på Rema og handlet inn dagen før, men vaniljesausen skjulte nok smaken av mugg), passet det bra med en hviledag; og utpå ettermiddagen ruslet jeg fra Leirvassbu og inn til Olavsbu.

Det var stort sett snø hele veien, og jeg kunne med fordel valgt å gå på ski i stedet, men det passet ikke helt med planene mine for toppbesøk de neste dagene. Været var utmerket, og etter 3 t nådde jeg hytta, som har blitt utbedret i 2012, og som nå holdt svært god standard. Tok noen bilder av utsikten fra hytta denne ettermiddagen, noe som utløste brannalarmen på hytta! (Jeg hadde glemt fjellskoene mine til tørk oppå vedovnen, som rakk å bli ganske varm...)

Snøholstinden sett fra Olavsbu.
Olavsbunuten sett fra hytta. Mjølkedalstinden skimtes bak til høyre.
95% snø på denne turen 25.juni-14. Fulgte slett ikke t-stien hele veien.