Kosetur og ny 2k (Spiterhø) (04.04.2014)

Ascents Skauthøe (1,993m) 04.04.2014
Spiterhøe (2,033m) 04.04.2014
Nordøst for Spiterhøe (2,009m) 04.04.2014

Returen fra Glitterheim til bilen, som sto parkert nær Spiterstulen, gikk i strålende vær, og jeg la likeså godt veien oppom Spiterhø på veien. Dermed ble en ny 2k-topp (nr 14 i løpet av den siste uka) også et faktum, og antallet gjenværende topper på lista har blitt halvert på en uke. Ligger svært godt an med tanke på å fullføre denne lista i løpet av sommeren nå.

Det var en fin skitur opp "dalen" sør for Spiterhø, og så på beina bratt opp til et punkt rett øst for 2009m. Derfra stort sett på ski til topps. Kjedelig topp, men grei på ski, da. Utsikten var desto mer interessant, og ga overblikk over mye av området jeg har gått i den siste uka.

På Spiterhø. Ser bl.a mot Heillstugutinder (t.v)

Returen ble lagt om Skauthø, og så hadde jeg ikke store forventninger til nedkjøringa ned nordegga. Her var det isete og hardt, og jeg gikk derfor like gjerne på beina stort sett hele veien ned. Litt seinere ble det jammen beina igjen, ned til bilen i Visdalen.

På Skauthø - mot bl.a Tverråtinder.

6t på tur, og etter 9 dager på farten greit å komme hjem til familien.