Langrennstur til Bjørgovarden (29.12.2013)

Characteristic Cross-country skiing
Ascents Bjørgovarden (1,138m) 29.12.2013

Pent vær i dag + mye stillesitting i jula = desperat behov for en skitur igjen

Kjørte opp (noe glatt) til Aurdalsåsen, hvor det var nypreppa løyper. La i vei i rolig tempo, da formen ikke føltes helt god. MASSE folk ute på skitur her i dag - nesten litt i overkant. Like før Steintjernet sluttet preppinga, og løypene ble ikke fullt så gode. Fordelen var at færre fortsatte. Tidvis glimt av sola underveis, deilig.

Opp mot toppen blåste det opp, så vindjakka måtte på. Snudde umiddelbart, og kjørte ned igjen, og fikk litt kald motvind hele veien tilbake. Formen kjentes bedre på returen, og farta ble derfor også mye bedre.
Snaut 2 t på tur.
Må se å få glidet skia snart, for det gled litt for trått i dag.
Høydemeterne skal bare være ca 200 m, men det skjer et eller annet når jeg tracker med mobilen og overfører gpx-data til peakbook... Dette skjer aldri med Garmin-gps-en min.