Vidhovd - hold deg til planen! (24.10.2013)

Ascents Vidhovd (1,060m) 24.10.2013

Etter turen tidligere i dag, var det tid til en liten topp til, og Vidhovd var planen. Hadde tenkt å ta denne via "nordryggen" - da dette så tørrest ut på kartet. Kjørte opp veien her - passerte et skilt om brøyteavgift 50 kr og en kasse, og kjørte glatt forbi da det ikke var snø. Parkerte ved Blomeslettene.

Her gikk en vei sørover - og dermed var det gjort. Den opprinnelige planen ble forkastet, og jeg gikk for å sjekke ut denne veien. Etter en tid skjønte jeg at den ikke ledet lenger i min retning, så da ble det kort vandring på gps-kurs mot toppen. Heldigvis ganske lett terreng og ikke så veldig tett skog.

Fra toppen fikk jeg fin utsikt mot Gravsetåsen og Såta, som jeg hadde gått på tidligere i dag.

Like ved toppen støtte jeg på en sti som gikk i nord-sør-retning, og det lovet godt for returen. Et kjapt toppbilde eller to, for det var litt utsikt her, før jeg fortsatte på stien nordover. Den viste seg å følge akkurat den traseen jeg opprinnelig hadde tenkt å gå til topps. Skal publisere dette tracket til glede for andre.
Ca tre kvarter på tur. Dette må være en av de enkleste toppene i Hemsedal.

Fant sti ned veien i nord.