Rauddalsfjellet familietur (29.09.2013)

Ascents Rauddalsfjellet (1,205m) 29.09.2013

Med vektige argumenter om pf>100m lista til Gol, fikk far trumfet igjennom valget av dagens turmål med familien - eller i alle fall deler av denne. Noe sykdom gjorde at vi ikke var fulltallige, men Elias fra Hønefoss på besøk utfylte jo i noe grad de syke.

Kjørte opp Veståsenveien fra Bagn til Høgemyr automatbom, og dro kortet her. Videre forbi Hellebekken og Høvreslia, innpå 14 km fra bommen. Parkerte på Rauddalsfjellet p-lomme og fulgte først gjengrodd vei opp i lia. Etter litt leiting fant vi den fine stien oppover gjennom krattet og opp i fritt lende. Vinden lekte seg også fritt her sammen med oss, og sola kom liksom ikke riktig til, så det ble noe kjølig.

Jeg var kaldest av alle (for vi gikk så langsomt), og tok bare et kjapt bilde av varden mot Holtelifjellet, før vi snudde og gikk tilbake.

Etter 45 min langsom gange kom vi til varden. Etter et kjapt bilde, snudde vi med en gang og fulgte samme veien tilbake. Nå kom sola mer og mer fram.
1.30 på tur, og vi kjørte videre til Grøsetvatnet og lagde litt god mat på stormkjøkkenet - og koste oss i sola, for nå var det omtrent ikke vind.
De andre ville så hjem, mens pappa selvsagt ville plukke med seg en topp til, og ble igjen...