Raudhorn - familietur (25.08.2013)

Ascents Raudhorn (1,143m) 25.08.2013
En del av familien på toppen av Raudhorn.

Vi pleier alltid å ha en liten familietur til fjellet i løpet av høsten, og i år fikk far trumfet igjennom et nytt uprøvd turmål, som passet pf100-lista hans. Dessverre hadde ikke far fått med seg at det lå ute masse info om stier på denne toppen, så det ble en del vassing i terrenget. Med løfter om besøk på Peppes Pizza etterpå går imidlertid det meste greit.

Vi (øvelseskjørte) og parkerte ikke langt unna Gipestølen, og rundet en høyde her kombinert med blåbærspising. Det ble skrått terreng for mor, så vi ruslet litt opp og fikk flatere terreng, og styrte nordover og ned. Snart fant vi sti opp til Raudhorn, og "Tine vant." Far hadde med litt munngodt i sekken til ungdommene, noe som ble satt pris på, mellom musikken på øret og summingen av diverse sms og mms-meldinger. Ja, ja, vi lever i en high-tech tid.

Samme vei ned igjen, men mistet stien nede på 1030 m. Over en haug, og så fant vi en ny sti som gikk noenlunde i vår retning, før vi til slutt skjente ned til bilen på et sauetråkk - eller var det geiter? I alle fall hadde noen av dem "angrepet" bilen vår! Skiltene var bøyd ut, riper i lakken og møkk på dørene, speilene ute av posisjon! Ikke pent gjort!