Ingen sti opp til Mehovd funnet (21.08.2013)

Ascents Mehovd (872m) 21.08.2013

Etter siste toppen i Vestre Slidre utnyttet jeg ettermiddagen, og parkerte 800 m øst for Mehovd. Så bar det rett inn i skogen og over noe myrlendt terreng, før det gikk ganske bratt opp til toppen. Gps-punktet jeg hadde lagt inn som toppen var på ingen måte markert, men ikke mange meter lenger mot var et punkt til som var omtrent like høyt, og her sto en bolt i fjellet. En diger furu lå like ved. Ikke godt å si hva som er høyest her, men jeg var nå på begge. 25 min opp.

Like nord for "toppen" fant jeg en bolt på en stein, som virket vel så høy...

Ville prøve en annen variant ned, og se om jeg fant noen sti eller vei. Først gikk det veldig greit et stykke sørover, men så ble det tett kratt og ganske bratt ned til en gjengrodd skogsvei mot øst. Ikke å anbefale. Ruta opp var i grunnen ikke så dum, den!

Tok til slutt en snarvei gjennom vått kratt tilbake til hovedveien, og så 0,5 km opp til bilen. Ikke noen minneverdig tur, egentlig. En meget snau time totalt.

Ruta opp var i grunnen ikke så dum. Returen mot sør anbefales ikke.