Bare elendighet - men vakker slutt (16.06.2013)

Ascents Skruvdalsfjellet (1,088m) 16.06.2013
Skruvdalstinden (1,096m) 16.06.2013

Kjørte søndagskvelden inn til Fullsenn via Skrautvål stølsveg (bomvei), men var ikke klar over at jeg vest for Fullsennatten kom inn på et annet bomveisystem. Her avkreves en for 60 kr.

Fortsatte i bilen helt fram til det ikke gikk lenger, og parkerte der. Hadde med sykkel, så det gjorde lite at veien var stengt med bom her. Syklet imidlertid feil to ganger i starten, og ble litt lei; leide så sykkelen 350 m i terrenget rett nord, til jeg kom inn på rett vei. Fortsatte 1 km til, dit veien slutter, og tok så beina fatt. Det var dagens tredje store feil, da jeg skulle fulgt stien nordover her. Gikk om lag en kilometer på dårlig sti østover, før jeg skjønte at jeg var på ville veier - igjen! Valgte nå bjørkekrattet i nordlig retning, og jammen begynte det ikke å regne også. Myr, kratt, motbakker og regn - nå kunne det egentlig ikke bli verre, så jeg kjørte på rett til topps.

Vakkert ved Fullsenn!

Valgte en mye smartere retur; via Skruvdalsfjellet. Denne anbefales, og jeg legger ut dette stitracket til glede for andre. Tilbake ved sykkelen fikk jeg turens høydepunkt; en dobbel regnbue. Vakkert bilde!

2:40 på tur, før jeg tok kvelden i bilen like ved Fullsenn.