Løpetur og busketrask (10.06.2013)

Characteristic Jogging
Ascents Skurveknatten (844m) 10.06.2013

Inspirert av alle løpinga jeg leser om her på Peakbook, og på vei hjemover fra Drammen, tok jeg joggeskoene fatt i Begnadalen. Bommen sto åpen, men nå skulle det trenes, så bilen ble parkert ved bommen likevel. Spenningsmomentet på denne turen kom til å bli om jeg kom tørrskodd tilbake igjen.

Etter 40 minutter i varme og sol passerte jeg Jugerud. Hadde noen for en del år siden sagt at jeg kom til å pese meg opp på disse skogstoppene i Begnadalen, hadde jeg svart nettopp dette: nå JUGER'U.

Var ikke helt fornøyd med tida; 40 min på 400 høydemeter. Det holder neppe til noen "Bitihorn under 30 min fra Båtskaret." Jeg skylder på varmen, og at gårsdagens tre skogsturer fortsatt satt litt i beina.

Tok musikken av øret og stavene i hendene, og la i vei opp i skauen. Ved å følge NV-ryggen, hvor jeg fulgte en gammel traktorvei et stykke, klarte jeg faktisk å holde meg tørr på føttene. Litt utsikt på toppen var også fint. 1:30 hadde jeg brukt opp, og det gikk kjappere ned - samme vei.
2:15 totalt på denne toppen tatt helt nede fra Begnadalen er jeg likevel fornøyd med.

Løping på vei. Bushfighting ellers.