Øyvasskollen (2010) (19.09.2010)

Ascents Øyvasskollen (739m) 19.09.2010
Visits of other PBEs Sør-Aurdals østpunkt (725m) 19.09.2010

Besøkt i forbindelse med prosjektet "Sør-Aurdals ytterpunkter." Kollen er det østligste punktet i kommunen, dvs selve punktet ligger rundt 180 meter NNØ for kollen.
Kjørte skogsvei fra Nes til jeg var 1km vest for toppen. Bushfighting videre til topps.

Østligste punkt i Sør-Aurdal kommune!

Spennende prosjekt.

Written by TERJES 01.06.2019 12:31

Kanskje det kan lages en liste over ytterpunktene i alle kommunene (N-S-Ø-V) Hvis det blir en liste for hver kommune blir det kun fire steder å oppsøke i hver kommune, og det blir en fin begynnerliste og overkommelig for de fleste. En samleliste for alle kommune blir jo mer omfattende, ca 1600 punkter. Nå må vi begynne å studere kartet for å finne ytterpunktene i heimkommunene våre.

Sv: Spennende prosjekt.

Written by Olepetter 01.06.2019 16:11

Det som var spennende med dette vesle prosjektet, husker jeg, var at det kunne være krevende å nå disse punktene. Egentlig juksa jeg litt, siden to av punktene lå uti vann. Jeg nøyde med med vannkanten i nærheten. Men nå, ti år etter, har jeg en packraft, og kan og må nok gjøre disse to turene på nytt. Jeg lokaliserte også Oppland fylkes fire ytterpunkter, husker jeg, men har ikke prioritert disse turene til nå, dessverre.

Kreativiteten kjenner ingen..

Written by morsor 01.06.2019 03:39

.. grenser ! Denne var ny for meg hehe.

Sv: Kreativiteten kjenner inge

Written by Olepetter 01.06.2019 16:11

Støvsuger du mine eldgamle rapporter, eller hva? :)