Storefjell tåketrim (18.02.2021)

Ascents Storefjell (1,149m) 18.02.2021 11:50

Ville teste ut nye alpinbriller i dag, og dro til Storefjell tross dårlig værvarsel. Yr leverte i dag, det var ganske så ufyselig. Fint, da fikk jeg prøve brillene under friske forhold. Problemet tidligere har vært at jeg har måttet gå uten mine vanlige briller, når jeg har alpinbriller utenpå. De nye har plass til mine vanlige briller under.

Alt var snødd igjen på Storefjell nå, og det ble en tung jobb å tråkke seg oppover. Skjønner nesten ikke at jeg gidder å ta slike bilder som dette fra toppen:

På returen skled jeg til å begynne med litt utenfor egne spor, men det straffet seg raskt: Med flatt lys, dårlig sikt og lite konturer i terrenget, skled jeg utfor en meters skavl, og fikk et fundamental-tryn med hodet dypt ned i pudderet, og beina som høyeste punkt. Klassisk Donald! Jeg fulgte heretter mine egne spor fra turen opp.

Vel nede klarte jeg så vidt å motivere meg for en tur til, men nå var det i alle fall ferdig tråkka spor. Og jeg som hadde håpet på 3-4 turer i dag.