Lomskollen ad Lågkollen (29.05.2020)

Ascents Lomskollen (844m) 29.05.2020 16:55
Visits of other PBEs Lomskollen - sti fra vest (470m) 29.05.2020 16:33
Lågkollen parkering (511m) 29.05.2020 16:33

Parkerte på Lågkollen parkering, da det er uråd å sette fra seg en stor bil nede ved stistart langs rv 15. Tok sykkelen 100 m opp til revefarmen eller hva det nå er som har ligget der, før jeg trillet doningen langs sti i skogen sør for inngjerdinga. Da kom jeg inn på bedre kjerrevei igjen, og kunne sykle oppover. Tok av på en mer tilgrodd kjerrevei mot høyre, og her var det mer utfordrende å sykle. Nådde stistarten her, som var skiltet, og oppdaget at jeg hadde glemt å skru på peakbook-appen.

Furuskog og tørr grei sti preger ruta opp. Jeg gikk i joggesko, deilig!
God skilting underveis og tydelig sti.

Herfra i godt driv på bratt og god sti i varmen oppover lia. Fin utsikt på toppen. Var nede igjen ved sykkelen etter 40 min t/r, og trillet tilbake til bilen.

Siste kneika før trigpunktet på toppen.

Likte denne stien langt bedre enn den fra øst. Bratt, men mer variert. Korrekt turtid skal være ca. 1 time.

Vakker utsikt mot vest fra toppen.