Langeberget (25.05.2012)

Ascents Langeberget (918m) 25.05.2012
Bok i kasse på toppen.
Fin utsikt ned til Bagn underveis til toppen.
Utsikt til Reinli.

Kjørte moped i varmen - og for å spare bompenger - med mål om å tracke stien opp til Langeberget på gps, for å publisere det her på Peakbook. Dette var den aller første turen jeg har tatt et sted utelukkende for å få et gps-spor til Peakbook!

Fra p-lomma var det skiltet og blåmerket opp i skogen. Ikke mange pustepauser her - jevn stigning hele tiden. Ganske snart langs kanten av skogen mot et hogstfelt, før stien svingte inn i skogen igjen (skiltet).

Nå gikk det bratt på skrå oppover i fjellskråningen i vestlig retning, før jeg kom opp på platået. Her ble det noe våtere, og snart fin utsikt ned i Bagn, før stien svingte litt sør igjen. Så vest, over en liten knaus, og så var jeg oppe! 23 minutter opp hit - i jevnt hardt gåtempo.

Jeg skrev meg inn i toppboka, og utforsket så muligheter for sti fra andre retninger, men fant ingen. Etter litt fotografering retur ned samme vei. Tracksporet har dere herved her.