Møte med hest (28.03.2012)

Ascents Liatårnet (341m) 28.03.2012
Pyttane søndre (330m) 28.03.2012

Parkerte og gikk opp veien som går i nordøst, opp til nordtoppen. Hadde trodd jeg kunne kjøre opp her, jeg. Låst bom, var det. Likevel; grei rusletur på asfalt helt til nordtoppen, der jeg så bort til dagens mål.

Blåste friskt nå, og fulgte tydelig sti ned på østsida av Tårnvannet, og deretter sørvest til topps. Ca 1 time til toppen. Varde med boks og bok inni. Så tydelig at det gikk opp en sti fra vest, som må være langt kortere. (Så seinere p-plassen ved Fjell festning og skilting til Liatårnet herfra. Tror varianten fra vest er best.)

Tilbake ved de tekniske installasjonene på nordtoppen igjen kom det plutselig en hest og rytter bak meg! Ikke akkurat hva en venter å møte her oppe!

Nede ved bilen etter 2t på tur, hvorav litt for mye ble trasking på asfalt (ble litt sårbeint.)

Ser tilbake mot nordtoppen (og "mellomtoppen") fra Liatårnet.
Hest og rytter på nordtoppen, med Liatårnet bak.