Hemmeråsen, Idre - tåpelig biltur i øs-regn (28.08.2019)

Characteristic Car drive
Ascents Hemmeråsen (869m) 28.08.2019

Den tåpeligste turen på denne sommerens campingtur! Det går sti opp fra sørøst, men fordi jeg så et kraftig regnvær som nærmet seg, valgte jeg å utforske bilveien opp fra sør. Hele området bygges om til et gigantisk hytte- og alpinområde, og skal åpnes i desember i år. Jeg snirklet meg oppover en stadig dårligere grusvei mellom arbeidende gravemaskiner og dreneringsrør og firehjulstrekkere. 1.giret måtte brukes mot slutten, da det ble grov pukk. Samtidig satte det inn med et voldsomt regnvær, så jeg var glad jeg satt under tak.

Toppen er under omarbeidelse, men den røde nåla var definitivt helt feil plassert. Justerte dette nå, men hvem vet hvor høyeste punkt blir etter at bulldoserne er ferdige her oppe?

Tok et par bilder i øs-regnet rett ved en betongsåle som lot til å være høyeste punkt av flere like dårlige og kunstige kandidater, muligens såler for heismaster eller noe.

Kom snart i tanker om hva slike nedbørsmengder kunne gjøre med veien jeg skulle kjøre ned igjen, dersom det fortsatte å pøse. Det var ikke for tidlig, da det allerede flere steder var skylt bort en del grus. Men nå avtok skuren, heldigvis, og jeg pakker minnene fra denne turen og turrapporten herved inn i forglemmelsens slør. Fysj og føy!