Gråhøe ved Lemonsjøen, kort og greit på beina (29.04.2019)

Ascents Gråhøe (1,290m) 29.04.2019 11:13
Visits of other PBEs Lemonsjøen / Gråhøe parkeringslomme (953m) 29.04.2019 10:29
Lemonsjøen / Gråhøe nedre stidele 2 (1,010m) 29.04.2019 10:33
Lemonsjøen / Gråhøe øvre stidele (1,235m) 29.04.2019 11:02
Lemonsjøen / Gråhøe nedre stidele (1,023m) 29.04.2019 11:48

Egentlig var skitur til Sjugurdsjøpiggen planen i dag, men da jeg kjørte over Flya, ante det meg at det kom til å være for lite snø for skitur. Og det var det! Derfor ble plan B en lett tur på sti opp til Gråhøe, som var ny for meg. Gøy å gå noe nytt igjen nær Jotunheimen!

Parkerte på p-lomma i hyttefeltet, hvor fin merka sti passerte. Været var flott, og formen kjentes god!

Trollplassen.
Omtrent ikke snø på toppen.

Fulgte ikke stien slavisk nær toppen, da den så ut til å forsvinne under et snøfelt. Terrenget her er jo lettgått, så det var bare å cruise rett til topps.

Rondane i det fjerne.
Fint panorama i godværet.

Fulgte den SØ-lige stivarianten tilbake, og det var visst ikke så lurt i dag, da jeg måtte krysse en del råtten snø.

Trollhøe på andre siden, har jeg vært på før.

Spiste og koste meg i sola nede ved bilen igjen, og siden dagen fortsatt var ung, improviserte jeg for flere turer i dag. Men det skulle vise seg at snøen ville skape større problemer på neste tur...(naturlig nok, vi er fortsatt ikke i mai)