Nydelig høstvær (29.09.2011)

Ascents Elgåhogna (1,460m) 29.09.2011

Etter k-toppen i Våler og Trysil, var det alt blitt ettermiddag, da jeg parkerte ved rv 221 ved avkjøringa til Hammarvollen. Været var topp, og jeg syklet inn til setra på en heller sliten vei. Jammen sto det en bil der inne på setervollen - og jeg som hadde vondt av terrengsykkelen min innover her!!! Utrolig.

Fin og merket sti oppover i østlig retning, men hele tiden sør for Bjørbekken. Tracket stien, men glemte å lagre sporet seinere. Vinden ble dessverre sterk etter hvert, og stavene var til god balansehjelp de siste 15 min opp. Flott utsikt. 1:30 opp - i et jevnt hardt tempo. Masse lemen underveis!

Samme vei ned igjen, men da gikk det selvsagt raskere. Var ekstra oppmerksom på sykkelen (vel, satt vel knapt nedpå setet i det hele tatt; sto på pedalene) den siste kilometeren tilbake. Jeg trillet lett, men her kan man jammen fort tryne også.
Snaut 2:30 på tur - egentlig for kjapt for denne toppen; den bør nytes! Men jeg ville posisjonere meg gunstig for langtur neste dag (Midtre Sølen).