Prematur sykkeltur (!) til Kjeldeknatten (25.02.2019)

Ascents Kjeldeknatten (889m) 25.02.2019 14:31
Visits of other PBEs Kjeldeknattveien bomsperring (783m) 25.02.2019 14:49
Kjeldeknattveien snuplass (783m) 25.02.2019 14:49

På gårsdagen SKITUR til Kjeldeknatten, så jeg at det stort sett var en bar stripe midt i veien. Mon det gikk an å sykle opp, om en holdt seg på denne stripen med grus?

I dag ville jeg prøve. Hjelm var obligatorisk, for jeg fryktet dette ble risikosport. Det var bare fire dager siden jeg komfortabelt gikk med ski og feller midt opp veien her! Det gikk bedre enn fryktet, men to partier var krevende, der det var hålke over det hele, og veien samtidig var dosert. Det var ned igjen dette virkelig bød på utfordring. Jeg bremset kun lett med bakbremsen, men bakenden skled ut mot siden, og med beina i bakken på begge sider var det så vidt jeg holdt balansen. Trenger pigger under skoene her neste gang - men helst piggdekk!

Oppe ved tårnet ventet en heftig økt i djupsnøen, men nå er det i alle fall delvis tråkket opp her. De gamle skisporene var til en viss nytte.

Møtte forresten et gammelt ektepar med staver og brodder, som var MEGET overrasket over å bli innhentet av en sykkel (!) under rådende forhold.

Gøy å ha syklet til en topp i Valdres i februar, men ønsker ikke at dette blir vanlig i framtiden, nei!

En tørr stripe i midten av veien ble redningen i dag!
Oppe ved tårnet måtte jeg tråkke spor i djupsnøen til høyeste punktet.
Høyeste punktet. Har prøvd å grave meg ned til toppmarkeringa jeg har satt opp her - en pinne - men fant den ikke.