Harahorn i Hemsedal, med Anette (30.08.2018)

Ascents Harahorn (1,581m) 30.08.2018 15:06
Visits of other PBEs Harahorn - merka sti fra vest (1,150m) 30.08.2018 13:36
Harahorn p-lomme ved stistart (1,141m) 30.08.2018 13:36
Anette smilende foran dagens mål; Harahorn.

Når fruen vil ut på tur i fjellet, er jeg - som enkelte nok skjønner nå - aldri vond å be. Harahorn i Hemsedal skulle vise seg å være et fint turmål på denne gode høstdagen. Stien opp er merka og grei og rettlinja fra parkeringa, skjønt det var en del stein i nedre og øvre del. Møtte en del tyskere fra Bonn underveis, samt noen nordmenn og -kvinner.

Vinden i ryggen oppe på toppegga.
Kun få meter igjen. Min kjære syntes toppeggen var spenstig og morsom.
Tatt med selvutløser og stativ.

I sola, i le for vinden, satte vi oss ned på toppen og nøt nista og utsikten. Jeg hadde drasset med meg telelinse og stativ, så det ble litt fotografering på toppen også.

Det jeg ellers vil minnes fra den turen, er de svært takknemlig hollandske bilistene som vi hjalp gjennom automatbommen, da VISA-kortene deres ikke virket, og noen mynter hadde kilt seg inni påkastet.

Panorama.
Solgladberget i telelinsa (2x).