Rabalsfjellet og Tempelhaugen - og hvor man IKKE bør gå opp (29.05.2018)

Ascents Rabalsfjellet nord (1,137m) 29.05.2018 12:25
Rabalsfjellet øst (1,139m) 29.05.2018 12:25
Rabalsfjellet (1,155m) 29.05.2018 13:43
Tempelhaugen (1,002m) 29.05.2018 14:32
Visits of other PBEs Rabalsfjellet - sti fra Bjødalen i nordøst (870m) 29.05.2018 12:25
Tempelhaugen - sti fra Bjødalen (fra nordvest) (870m) 29.05.2018 12:25
Bøensætri p-lomme (885m) 29.05.2018 15:21
Haslasætri (892m) 29.05.2018 15:42

Har snekra min første egenlagde liste her på Peakbook, Sør-Aurdal over 1000 m med minst 30 m i pf, og det var en takknemlig jobb å starte med denne i dag, da den nesten var komplettert allerede. Derfor gikk turen til Rabalsfjellet og Tempelhaugen i varmen.
Parkerte unødvendig tidlig, da jeg kunne kjørt ned i Bjødalen et stykke før veien er stengt med bom. Har markert dette på kartet nå, så andre lett kan se hvor det er stopp. Tok sykkelen ned hit, og la forhåpningsfull i vei fra Annebu, hvor en sti på kartet ledet greit opp i lia. Virkeligheten var at stien snart forsvant, da den har grodd igjen, og med borreliaen i kroppen ble det hardt nok å tråkke seg opp i terrenget her, som var vått og med buskas. Gikk over nordtoppen, så er den i boks om jeg utvider lista til 10m i pf også. Kjekt å være tidlig ute!

Video fra toppen av Rabalsfjellet:

Noen skyer gjorde temperaturen behagelig her oppe (jeg gikk i shorts og kortarma skjorte), og jeg fulgte nå en sti over den markerte østtoppen, før det gikk ned under tregrensa igjen. Videre på grei sti i glissen bjørkeskog til toppen av Tempelhaugen, hvor det ble "meditasjon" og lavkarbo-lunsj.

Videre grei sti ned i Bjødalen igjen, hvor jeg knota meg over elva UTEN å velge broa litt lenger mot øst, som jeg så først etterpå. Videre mer rot i varmen til jeg kom opp på grusveien i vestlig retning, og tilbake til sykkelen ved Annebu igjen. Det var tidvis ubehagelig varmt nede i dalen her - på veien - og svetten rant godt. Fint, så fikk nok bakteriene i kroppen kjørt seg litt også; de er visst ikke så glade i varme, har jeg lest.

Greit med elsykkel opp bakkene tilbake til bilen. Så DIGG å klare å gjennomføre slike småturer igjen! Livet har fått en ny start og dimensjon!

Det er også godt å klare å se på skjerm igjen UTEN å få migrene; så nå kan jeg skrive turrapporter igjen og kose meg på peakbook!

Rabalsfjellet sett fra bilen der jeg parkerte.
Vakkert nede i Bjødalen!
Rennende vann er gull verdt på slike varme dager.

Veldig hyggelig å lese

Written by Øyvindbr 29.05.2018 21:25

at du er på vei tilbake igjen og har muligheten til å glede deg over dine opprinnelige gleder i livet Ole-Petter!

Sv: Veldig hyggelig å lese

Written by Olepetter 29.05.2018 21:43

Takk Øyvind! Nå kan du snart komme innom, tror jeg. :)

Så bra

Written by mortenh 29.05.2018 20:46

at det går bedre nå Ole-Petter. Det er noe med det at man vet ikke alltid hva man har før man mister det.

Sv: Så bra

Written by Olepetter 29.05.2018 21:42

Ja, det er virkelig sant.