Spåtind - uten å bli våt (28.07.2017)

Ascents Spåtind (1,414m) 28.07.2017 13:39
Visits of other PBEs Gammalsætra (825m) 28.07.2017 12:31

Dagens plan var å gå til Spåtind fra nordøst - en vei jeg aldri har gått. Men fordypet i tanker som jeg var i bilen, kjørte jeg etter Dokka rett forbi avkjøringa ved Fagerlund! Først da jeg gjenkjente bakkene opp mot Hugulia oppdaget jeg dette, og da gadd jeg ikke snu. Så derfor ble det fra Gamalsætra, en kjent variant.
Sjekket dessuten ut at PBE-et Hugulia p-lomme, som jeg selv har opprettet en gang, ikke lenger kan nåes med bil, da begge veiene dit er stengt med bommer, og at PBE-et derfor kan slettes.
Før avmarsj tok jeg en dusj med myggspray, da det var noen småkryp i området - men etter dette så jeg ikke snurten av en eneste liten mygg-pøbel. Kanskje den antikke sprayen fra minst 10 år tilbake i tid virkelig virket?

Hadde forberedt meg på styrt-byger i dag, med bivuakk-sekk på ryggen, men denne ble det ikke bruk for. Rundt 1100 hadde skrevet seg inn i boka til nå, og jeg la oppi noen nye registreringskort, da det var tomt. Men underveis oppover lia (!) hadde jeg fått en SMS om at det ikke var kort igjen i kassa på Puttekollen, så jeg måtte spare på beholdningen!

På toppen så jeg at det kom en svart vegg av regn fra sør, og satte opp tempo nedover bakkene. Vel inni førerhuset på bilen begynte regnet - bra timing, må jeg si!