Blanka Pannan nær Arvika (27.05.2017)

Ascents Blanka Pannan (273m) 27.05.2017 16:06
Visits of other PBEs Blanka Pannan (266m) 27.05.2017 16:06

Kaostur i dampende varme svenske skoger, mens Anette koste seg og badet i vannet ved campingen ved Fiskevik. Fikk ikke kjørt opp veien jeg ville, da det var tjukt av biler og festkledde folk i området. Valgte derfor en annen vei, men fordelen var et jeg kom helt opp på fjellryggen, til en tømmerhytte, og der en blåmerka sti gikk forbi.
Sykla en stund på elendig skogsbilvei, før jeg tok beina fatt i varmen. Heldigvis var det for varmt for myggen nå midt på dagen. Stien gikk nær det jeg antok var høyeste punktet i området, og bort og ned til en kasse skiltet Blanka Pannan, definert som et turmål. Liten/ingen utsikt.
Gikk tilbake og oppom det jeg mener må være høyeste punktet. Ingen varde. Har ikke klart å finne noe navn på denne skogsåsen med pf på ca 150 m, så jeg kaller den Blanka Pannan, etter turmålet.
Skiltet ved tømmerkoia, der jeg parkerte bilen: