Kinnkjølen - runde 2 og bålfyring i blesten (14.03.2017)

Ascents Kinnkjølen (847m) 14.03.2017

Hadde først gjort en rekognoseringsrunde til toppen (slik legitimerer man i alle fall to besøk på samme dag), og tok denne gangen snarveien til topps. På returen gjorde jeg opp bål og tok livet relativt med ro innunder ei gran nær toppen. Det var plagsomt mye vind, og turbulensen gjorde at røyken fra bålet virvlet rundt overalt, og det var umulig å sette seg ned noe sted uten å få den i øynene. Fikk derfor nok etter bare to pølser i dag...

Relativt diskret lite bål innunder ei gran.
Sagde ned en av tre små tørrgraner, og fikk dermed både tørr ved og hoggestabbe.

To tørrgraner - ikke så veldig tjukke - står igjen her til evt neste besøk på gps 32 V 565597 6782350.

Husk røykvender neste gang!

Written by Snilen 16.03.2017 19:10

Viktig å ha med på båltur, fås i de fleste sportsforretninger

Sv: Husk røykvender neste gan

Written by Olepetter 16.03.2017 19:13

Seriøst? Aldri hørt om...

Hærleg :)

Written by Eikås 14.03.2017 20:47

Kjenner eg blir glad av desse bilda :) Det er noko eige å ta seg tid til å nyte eit bål under open himmel :) Har vore litt tendenser til vind og ruskevær her også no. Satser på mange fine godvers helger framover :)

Sv: Hærleg :)

Written by Olepetter 15.03.2017 09:20

Ja, skogstopper og bålfyring har definitivt også sin sjarme!

Savner bål!

Written by Øyvindbr 14.03.2017 19:17

Jeg har ikke fått fyra bål en eneste gang i år... Virkelig på tide snart!!!

Sv: Savner bål!

Written by Olepetter 15.03.2017 09:19

Ja, om en måned trer det generelle forbudet mot å gjøre opp ild i utmark i kraft, så da haster det, Øyvind!