Gampekollen i Larvik - og bålfyring (31.10.2016)

Ascents Gampekollen (216m) 31.10.2016

Dagens femte topp; pf>100m-toppene ligger tett i dette området!
Parkerte nord for gården Søndre Hellenes, da jeg så en tilgrodd skogsvei gå i NØ-lig retning opp i skogen her. Den forsvant snart, men jeg fulgte dyretråkk og etter hvert ble det ren krattkrig over svære trær som lå overende og massevis av løv i svært skrått terreng. Tror ikke ruta mi var optimal. Kom inn på rester av sti opp sørryggen til topps. Brukte vel en halvtime opp med en del pesing i krattet. Dårlig med utsikt. Kikket etter mulige stier opp fra andre siden, men fant ingenting. Ute mot vest var det litt utsikt over Numedalslågen, som slynget seg nedover dalen:

Feira dagens nye fem pf>100m-topper med et lite og godt varmende bål på returen. Ned sørryggen, og deretter ned bekkedalen mot vest, hvor det virket som det hadde gått opp en gammel rute. Flere store rotvelt skapte reine hinderløypa ned her også - likevel tror jeg denne bekkedalen er beste atkomst til toppen. Jeg skrånte likevel tilbake i gamle spor mot bilen, men hadde nok spart tid på å gå helt ned til asfaltveien.
Dette ble siste tur i oktober, og jeg noterte en "all time high"; 45 turer registrert denne måneden, hvorav bare en var på tredemølla.