Justadtinden på Vestvågøy i sterk vind (17.06.2016)

Ascents Justadtinden (738m) 17.06.2016
Steindalstinden (464m) 17.06.2016
Steinheia (352m) 17.06.2016
Visits of other PBEs Justadtinden - sti fra vest (140m) 17.06.2016 11:00

Nok en tur basert på Kristin F Olsens utmerkede bok "Turguide Lofoten; 50 flotte turer i verdens vakreste øyrike". Turkamerat: Chris (Christian König)
Vi gikk fra Hagskaret, som ligger et stykke SV for toppen. Turen var foreslått med terrengsykkel, men på meg virket dette VEL spenstig noen steder. Ellers vil jeg tro at det er kortere å gå fra Ytter-Kråklia, og vi så det var sti over Steindalstinden (og sikkert ned til Ytter-Kråklia.)

Glimt av toppområdet til høyre, før alt forsvant i skyer.

Grei sti, og vi la veien oppom Steinheia på veien inn, og Steindalstinden på returen. Utover det er det ikke så mye å fortelle denne gangen. Det blåste plagsomt mye, og skyene la seg over toppen før vi fikk et skikkelig bilde av den. Men her et glimt av Himmeltindan, som vi hadde vært på for noen dager siden:

Chris mente vi KUNNE få utsikt på toppen, mens jeg var villig på å vedde imot. Jeg hadde sett for meg 500 kr i potten om Chris bet på, men det gjorde han ikke. Godt var det, for jammen fikk vi glimt av utsikt på toppen: