Smørli-runde i sola (15.02.2016)

Characteristic Cross-country skiing
Ascents Smørlifjellet (1,160m) 15.02.2016
Visits of other PBEs Kruk blå 10 skiløype (870m) 15.02.2016
Smørlii gapahuk (1,030m) 15.02.2016

Nydelig vær i dag også, men -14 grader ved start. Parkerte før bommen nær Nytun, og ruslet i vei på langrennsski.

Tok en god pause i Smørlii gapahuk før toppen, og sola varmet her. Lenger opp i høyden måtte vindjakka på. Det var ikke så behagelig å rusle mot toppen med smale langrennsski, men jeg har opplevd det verre også. Herlig utsikt til alle kanter ved sikteskiva, men litt kald trekk.
Videopanorama:

Skrev meg inn i toppboka, og jammen kjente jeg den lille familien på tre som hadde skrevet seg inn sist (i går)!

Tok en litt annen løpe tilbake, men nå fikk jeg vind i ansiktet og sola i ryggen, og derfor måtte jeg beholde vindjakka og hette på. Tok en ny rast ved skiløypa på et vindstille sted, der noen hadde spadd sittegrop - takk for det!

2,5 t rolig runde i dag.
Skiløyper begge veier, men opp mot toppen er det ikke det.

Artig

Written by Julia 16.02.2016 15:07

at du gjorde samme tabbe som oss (vi visste ikke at løypa var lagt om så veldig) nedover og bommet på den vel krappe høyresvingen rett før veien ved søre Smørlie. Makan til kroktur... Skulle nok rent ned igjen til mya før vi gikk til venstre, men det er lenge siden vi gikk i disse traktene og visste ikke bedre. GPS-sporet ditt kunne vært vårt ;-). Må nok si at løypetilbudet der har tapt seg betydelig!

Sv: Artig

Written by Olepetter 16.02.2016 15:09

Ja, helt enig. Det var et kinkig punkt. Det mangler skilting, og en har jo bra fart nedover også...