Bålfyring med Morten (21.12.2015)

Ascents Skåleberget (812m) 21.12.2015

En trivelig og rolig førjulstur på beina til fyringstoppen min, sammen med mortenh (Morten Helgesen). Største spenningsmomentet lå i om noen hadde forsynt seg av ved-lageret mitt på toppen. Men fotsporene i snøen på veien opp svingte av og inn i granskauen lenge før; var nok juletre-fangst noen hadde drevet med der...
Snart på barmark ispedd litt isete partier til topps. Da fikk denne fantastiske toppen endelig registrert besøk av en annen peakbooker enn meg. Nå vil det nok strømme på med folk...

Fyra bål med flammekaster'n, og jeg bød på pølser, mens Morten bød på lomper (som viste seg var mine) og ketchup og sennep. Smakte!
Litt felles depping over det elendige skiføret om dagen, gjorde også svært godt. Jeg har i alle fall fått meg EN liten tur på ski denne vinteren...

Morten demonstrerte noen funksjoner i peakbook-appen for meg; blir spennende!

Morten snakker i pølser og griller mobilen, nei, omvendt...

Takk for koselig tur, selv om pf-utbyttet ble noe lavt denne gangen!
Dette var registrert tur nr 169 for året - målet er å runde 170...

Takk for en

Written by mortenh 21.12.2015 19:00

Takk for en aldeles hyggelig liten formiddagstur. Det var akkurat det rette i dag. Slapp loffetur oppi skogen. Flott bål. Påspandert pølser. Julebrus. Snikk snakk om alt og ingenting.

Gjentar gjerne det en gang i 2016. Kan ta med egne pølser (og lomper også) :-)