Pico de Lopera - lett tur (20.11.2015)

Ascents Pico de Lopera (1,485m) 20.11.2015
Visits of other PBEs Pico de Lopera - parking (1,275m) 20.11.2015
Pico de Lopera - trail from east (1,275m) 20.11.2015

Video fra toppen:

Vi hadde vært halve tiden vår i Spania, og skulle forflytte oss fra området ved Granada og Sierra Nevada, til mer kystnære strøk; Mijas sør for Malaga. Selvsagt fikk jeg lagt inn en liten topptur på veien.
Det er ikke mye å skrive om denne; lett tur, godt synlig, skiltet og fin utsikt.
Noen bilder også:

En tur som passet fruen; lite stigning og ikke så langt. Toppen i bakgrunnen.
Stien var ikke bare vakker og idyllisk. Tror dette er en slags branngate eller noe...
Utsikt fra toppen mot vest. Ganske sikker på at kuppelen i bakgrunnen, noe til høyre, er 2k-toppen Maroma, som jeg besøkte noen dager seinere.
Ha, bildet ser forvrengt ut, men det er det ikke. Like ved toppen ligger et mystisk hus med antenne. Sittebenk ved gjerdet var det også, og et nedslitt skilt som skulle vise utsikten og navn på fjellene.
Mer utsikt, her mot øst: Sierra Nevada troner bak til venstre, mens Sierra de Lujar er kuppelen til høyre.