Smørkollen m/jentene og møte med Tomas Bekeret (26.06.2015)

Ascents Smørkollen (1,155m) 26.06.2015

Underveis til Flya, hvor jentene mine og jeg skulle sette rekord i å gå på ski seint i sesongen, stakk vi oppom Smørkollen, da sola fortsatt ikke var kommet skikkelig fram på himmelen:

Med Bitihorn i bakgrunnen.

Jeg hadde brukt strategien til Atomsilda (Jørn Håvard Ask); lokka med øvelseskjøring, og dermed ble begge jentene med på tur, gitt! Mens vi satt på toppen, kom en kar lett joggende med "Vidar" på jakka, og vi kom i snakk. Han skulle løpe Besseggen-løpet i morgen, og dette var bare oppvarminga. Han bodde på hotellet på Beitostølen, og jeg syntes jeg dro kjensel på ham, og lurte på om han ikke var fjorårets rekordholder?
Joda, det stemte. 1.14 eller noe. Tomas Bekeret var navnet. Han ville gjerne ha bildet jeg tok av ham sendt på mobilen, så det gjorde jeg. Artig å treffe på en slik råtass til å springe! Lykke til i morgen, Tomas!

Så dro vi opp på Flya. Først måtte brøytekanten overvinnes:

Jeg sa det ikke til jentene, men det var med vilje jeg parkerte slik at vi måtte kjempe oss opp brøytekanten: Det gir litt mer action!

Vi gikk noen koserunder på ski, jentene med langrennsski, og nå kom sola skikkelig fram. Så gravde jeg en deilig sittegrop, og med colabokser og annet digg, var de unge damene meget fornøyde og skravlet i munnen på hverandre.

Far viser at han har andre kvaliteter enn å jakte pf og topper...

Yngstejenta fikk så sykle ned fra Flya til Bygdisheim, og var meget fornøyd med å komme opp i 60 km/t. Et bedre måltid på Peppes Pizza på Beitostølen toppet ettermiddagen, men ingen av de to orket øvelseskjøre hjem igjen, men småsov i bilen tilbake... :) Det tar jeg som et kompliment.

Bra farsverk

Written by mortenh 26.06.2015 22:27

Det var et bra farsverk må jeg si. Gøy når man får med ungene på slikt!