Ski, pudder og pølsegrilling (på Skåleberget) (31.01.2015)

Ascents Skåleberget (812m) 31.01.2015
Den store steinen øverst i sørhellinga reflekterer varmen fra bålet perfekt!

Den planlagte langrennsturen på Tonsåsen ble droppet, både fordi jeg så all snøen som hadde lagt seg i sporet siden det ble kjørt opp i går, og fordi sola slett ikke kom fram slik jeg trodde skulle skje i dag. Hadde med fullt utstyr til alternativ plan, som ikke var så verst:

Med ski og feller opp fra vest til Skåleberget. Litt tungt å tråkke opp i skogen her, men det er jo ikke lange biten. Stakk oppom toppunktet, før jeg fikk noen meter ned i sørhellinga. Her hadde jeg tørr ved i overflod fra forrige besøk, og med en liten spade fikk jeg bort snøen bak fyrings-steinen min. Så ble det snart varme, grilling av Gilde ostepølser og varm drikke til - kos! La igjen en plast-strimmel over veden, og la igjen et gammelt liggeunderlag i en plastsekk.

Brukte vel snaue 40 min opp, og rundt 20 min ned, men satt i flere timer og fyrte og koste meg - men sola dukka aldri opp...

Bålkos

Written by SturlaS 31.01.2015 22:42

Deilig å ta slike turer innimellom med bål og kos. Men kaffe tar du med deg på termos?

Sv: Bålkos

Written by Olepetter 01.02.2015 10:14

Nei, det er aldri kaffe på mine termoser. Jeg drikker varm sukkerfri sjampanjesaft! Rimelig sært, men liker smaken, og så blir det ikke klissete om man søler pga at den er uten sukker. Den var først og fremst med i sekken pga at jeg opprinnelig skulle på langrennstur...