Ski, sol og super gli (06.12.2014)

Start point Søndre Fjellstølen (963m)
Endpoint Søndre Fjellstølen (948m)
Characteristic Cross-country skiing
Fjellmyrskålin, mellom Nordre og Søndre Fjellstølen. En helårs åpen liten bålplass under tak.

Planla "Meitebekkrunden" (16 km) men med start fra Søndre Fjellstølen, som ga 4 km ekstra hver vei. Til tross for at preppemaskinen var ute på denne runden i går kveld, var sporet noen steder fylt av snø. Noen steder var det isete, men enda flere steder stakk buskas fortsatt opp gjennom snøen, og skapte utfordringer. Særlig i utforkjøringene kunne det bli litt ubehagelig. Hadde to nesten-tryn i stor fart, og et megatryn, da skia hekta seg i en slik liten busk - heldigvis i lav fart. God glid i dag, men tidvis litt dårlig feste med blå Swix.

Etter en times tid, tok jeg en stående lunsj og varm drikke i sporet, mens jeg fortsatt sto i sola. Her må gps-en også ha skrudd seg av, inntil jeg oppdaga det en snau halvtime seinere. Noe vind gjorde det kaldt på deler av turen, men heldigvis fikk jeg vinden stort sett i ryggen på returen.

Jammen står sola lavt nå. Det var inn og ut av skygge hele tida, og ikke mye varme i solhellinga nå, nei. 2,5 t på tur.

Gps-en skrudde seg av en stund...

Nydelig vintervær

Written by cathrine 06.12.2014 19:32

..der du var også ja! :)

Skulle gjerne gått på ski, men foreløpig får det duge med tur uten. Helt fantastisk vær uansett!

Sjalu!

Written by SturlaS 06.12.2014 18:56

Jeg ser du ikke er helt fornøyd med forholda, men jeg må si det ser helt topp ut herfra!

Håper på skiføre i Trøndelag snart...

Sv: Sjalu!

Written by Olepetter 06.12.2014 21:25

Neida, det var ikke så verst. Men i Valdres blir en bortskjemt med tanke på gode snøforhold. Ønsker deg en hvit og fin jul i Trøndelag!