Jukamsknatten på merka sti (30.10.2014)

Ascents Jukamsknatten (830m) 30.10.2014
Visits of other PBEs Jukamsknatten - blå sti fra NV (760m) 30.10.2014

Hadde egentlig blitt invitert med på tur sør i kommunen sammen med morsor (Morten Vilbo Sørum) - men fikk ikke ordna meg fri før tidlig på ettermiddagen, så da gikk det i vasken. Stakk derfor opp til Tonsåsen. Parkerte ved et hyttefelt, og var forberedt på lett krattkrig siste biten til Jukamsknatten - det markerte skog-høydedraget jeg ser på motsatt side i dalen fra huset mitt. Det viste seg imidlertid at det var blåmerka sti hele veien til topps! Artig. Gikk likevel med greinkutteren i henda, og rydda litt her og der. Brukte snaue 40 min opp, og var positivt overraska over utsikten. Et trigpunkt her. Muligens har det blitt rydda litt skog.

I retning Reinli.

Slo meg ned og fyra et lite bål en drøy times tid rett ved toppen, mens sola forsvant bak en skyfront. Deilig å sitte slik og fyre, og skulle gjerne gjort det til det ble mørkt, men hadde andre ærender i ettermiddag også...
Oppdaga etterpå at stien jo på nære nippet går innom Etnedal kommune også. Med start i Nord-Aurdal, og når toppen ligger i Sør-Aurdal, kunne jeg lett besøkt 3 kommuner på denne vesle stunden.

I retning Fagernes.

Samme vei tilbake.

Greinkutter !!!

Written by morsor 01.11.2014 14:24

Det fårn si. Ildsjel er du til gagns. Jeg er optimist og tror at Ørneflag lar seg ordne en fredag i november. Snø: Smelt for oss.