Aldri si aldri! (14.10.2014)

Ascents Liaberget (913m) 14.10.2014

For 14 måneder siden skrev jeg om denne toppen og denne ruta: "Er det en rute i Valdres jeg aldri - med hånda på hjertet - kommer til å finne på å gå igjen, så er det Liaberget fra sørøst!" Jeg angrer i dag i støv og aske og trekker tilbake mine ord...

For ikke å bli ertet av mortenh (Morten Helgesen) lenger, så jeg meg nødt til å besøke dette toppunktet som Kim hadde flyttet på - helst før snøen kom. Og nå var det lovlig seint... Parkerte samme sted som sist, men fant en noe bedre rute opp - klok av skade fra forrige tur. Været slo aldri til - faktisk kom det en liten byge i stedet, akkurat som om noen ville ha det ekstra moro med meg... Nådde toppunktet Kim har definert, og kunne jammen skimte Rundemellen og Skarvemellen mellom trærne.

Tok tilnærmet samme rute ned igjen, men bommet litt på slutten, og måtte ned en bratt skrent. Den siste halvannen bratte meteren ble forsert i armgang etter einerkrattet her. Tilbake ved bilen etter 1 t på tur. Tør likevel ikke si "no more..." - og har vel lært ei lekse nå.

Ja, i dag var

Written by mortenh 14.10.2014 19:19

Nå skal jeg aldri mer erte deg med den Ole Petter.

Ja lurervær i dag. Jeg dro på en Oppland 250 oppe ved Leirskogen og jogget i sludd og regn :(

Den "aldri si aldri" er en frase jeg også har begynt å lære meg.